Friday, October 26, 2012

***لی لابرادا: بدنسازی 20 سال عقب افتاد***


***لی لابرادا: بدنسازی 20 سال عقب افتاد***

لی لابرادا یکی از صاحب نام‌های پرورش اندام جهان است که اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی از ستاره‌های درخشان بدنسازی بوده است و پس از بازنشستگی از مسابقات هم از بزرگان صنعت مکمل‌سازی جهان به شمار می‌آید. او اخیراً طی یک مصاحبه رادیویی اظهارنظر جالبی در مورد ورزش بدنسازی کرده است که باعث برپایی هیاهو و سر و صدای زیادی بین بدنسازان و مجامع این ورزش شده است.

لی لابرادا گفته است که: «در مسترالمپیای 1990 از همه بدنسازان تست دوپینگ گرفته شد اما از سال بعد این تست برداشته شد. به عقیده من حذف این تست اشتباهی بود که مسوولین این ورزش انجام دادند و با این کار ورزش بدنسازی را 20 سال عقب انداختند. چنانچه تست سر جایش باقی می‌ماند همه بدنسازان ناچار می‌شدند که دانش خود را در زمینه مکمل‌های غذایی افزایش دهند و اگر این چنین می‌شد حالا ما خیلی جلوتر بودیم. بدن‌ها جذاب‌تر ‌می‌شدند و ناهنجاری و بدشکلی فعلی را در بدن‌های امروزی شاهد نمی‌شدیم و می‌توانستیم اسپانسرهای زیادی را مثل شرکت نایک را جذب کنیم که متاسفانه امروز به ورزش ما اهمیتی نمی‌دهند چرا که ورزش ما آلوده به دوپینگ شده است.»
بخش جالب توجه دیگری از صحبت‌های لی لابرادا جایی بود که از او خواسته شد رونی کولمن، دوریان یتس، شان ری، کوین لورون، فلکس ویلر و لی هنی را با هم در یک مسابقه فرض کند و سپس آنها را رده‌بندی کند.
او در پاسخ گفت: اگر هر کدام از این افراد در بهترین آمادگی خود مسابقه دهند به عقیده او نتیجه زیر منطقی است:
1- لی هنی
2- فلکس ویلر
3- شان ری
4- رونی کولمن
5- دوریان یتس
6- کوین لورون
لی لابرادا از جمله کلاسیک‌ترین فیزیک‌های تاریخ بدنسازی است که داشتن فیزیکی مشابه با او برای هر کسی جذابیت و گیرایی دارد. او در المپیای 1990 به مقام دوم رسید و از این حیث از جمله موفق‌‌ترین بدنسازان به حساب می‌آید چرا که او حدود 160 سانتی متر قد دارد.
حرف‌های او به همه بدنسازان جهان است، پس هر کسی می‌تواند برداشتی صحیح از این حرف‌ها داشته باشد و هر کدام از شما که به سمت مکمل‌های غذایی متمایل شوید و سعی کنید دانش خود را افزون کنید و از داروها دوری بجویید خدمت بزرگی به آینده این ورزش کرده‌اید

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.